Alle TIME-fietsen zijn ontworpen met het oog op prestaties. Voor het rijden op de weg vraagt de perfecte balans tussen een laag gewicht, een hoge efficiëntie en een responsief rijgedrag om korte achtervorken en een robuuste tortional ridgidity. De breedte van de band speelt ook een rol – hedendaagse analyses van rolweerstand en rijdersefficiëntie hebben 28C (ongeveer 28-30 mm) aangewezen als optimale bandbreedte voor moderne wedstrijden of trainingen op asfaltwegen.
We make the world’s finest carbon fiber bikes
ADHX
Omdat flexibiliteit van het grootste belang is, worden de liggende achtervorken langer en wordt een kleine marge aan reactievermogen ingeruild voor extra bandenspeling. Het is deze “allroad”-machine die het onder de meest uiteenlopende omstandigheden moet doen. Voor rijders die op zoek zijn naar meer variatie, biedt een 35-38c vijlprofiel op een lichtgewicht karkas veel comfort en controle op glad wegdek zonder dat het zwaar aanvoelt op het wegdek.
ADHX 45
Rijders die het grootste deel van hun tijd doorbrengen op onverharde wegen zullen het volume en de tractie van een 45c band waarderen. Frames die gericht zijn op grind bereiken de benodigde bandenspeling door de seatstays en chainstays dunner en langer te maken en de kroon van de vork breder te maken. De resulterende toename in framebuiging in combinatie met de trillingsabsorptie en tractie van grotere banden maken licht werk van ruwe wegen, zelfs als ze de ADHX 45 minder geschikt maken voor asfalt.